Descripteur
Documents disponibles dans cette catégorie (2)
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche Interroger des sources externes
Etendre la recherche sur niveau(x) vers le bas
Titre : Cognitive aspects of human-computer interaction for GIS Type de document : Monographie Auteurs : Dieter Fritsch, Éditeur scientifique Editeur : Bâle [Suisse] : Multidisciplinary Digital Publishing Institute MDPI Année de publication : 2019 Importance : 196 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-3-03921-569-0 Note générale : bibliographie Langues : Anglais (eng) Descripteur : [Vedettes matières IGN] Systèmes d'information géographique
[Termes IGN] Androïd
[Termes IGN] base de données statistiques
[Termes IGN] carte d'intérieur
[Termes IGN] classification par forêts d'arbres décisionnels
[Termes IGN] cognition
[Termes IGN] état de l'art
[Termes IGN] géovisualisation
[Termes IGN] informatique en nuage
[Termes IGN] interface homme-machine
[Termes IGN] IOS
[Termes IGN] monde virtuel
[Termes IGN] oculométrie
[Termes IGN] représentation mentale spatiale
[Termes IGN] traitement de données localisées
[Termes IGN] visualisation de donnéesRésumé : (éditeur) The book is dealing with recent progress in human–computer interaction (HCI) related to geographic information science (GIS). The Editorial starts with an overview about the evolution of the Internet and first HCI concepts and stimulates recent HCI developments using 3D and 4D apps, running on all mobile devices with OS Android, iOS, Linus, and Windows. Eight research articles present the state-of-the-art in HCI–GIS-related issues, starting with gender and age differences in using indoor maps via the estimation of building heights from space to an efficient visualization method for polygonal data with dynamic simplification. The review article deals with progress and challenges on entity alignment of geographic knowledge bases. Note de contenu : Editorial “Cognitive aspects of human-computer interaction for GIS”
1- Gender and age differences in using indoor maps for wayfinding in real environments
2- Collaborative Immersive Virtual Environments for Education in Geography
3- Evaluation of User Performance in Interactive and Static 3D Maps
4- Determining optimal video length for the estimation of building height through radial displacement measurement from space
5- 4D time density of trajectories: Discovering spatiotemporal patterns in movement data
6- Two-Dimensional Priority R-Tree Algorithm for Spatial Partitioning in SpatialHadoop
7- Estimating the performance of random forest versus multiple regression for predicting prices of the apartments
8- An efficient visualization method for polygonal data with dynamic simplification
9- Progress and challenges on entity alignment of geographic knowledge basesNuméro de notice : 25883 Affiliation des auteurs : non IGN Thématique : GEOMATIQUE Nature : Monographie DOI : 10.3390/books978-3-03921-569-0 En ligne : https://doi.org/10.3390/books978-3-03921-569-0 Format de la ressource électronique : URL Permalink : https://documentation.ensg.eu/index.php?lvl=notice_display&id=95748 Programming iOS 5 / M. Neuburg (2012)
Titre : Programming iOS 5 : fundamentals of iPhone, iPad, and iPod touch development Type de document : Guide/Manuel Auteurs : M. Neuburg, Auteur Mention d'édition : 2 Editeur : Sebastopol, Paris, etc. : O'Reilly Année de publication : 2012 Importance : 983 p. Format : 18 x 23 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-1-4493-1934-2 Langues : Anglais (eng) Descripteur : [Vedettes matières IGN] Informatique
[Termes IGN] C (langage)
[Termes IGN] environnement de développement
[Termes IGN] interface web
[Termes IGN] IOS
[Termes IGN] téléphonie mobileRésumé : (Editeur) Get a solid grounding in the fundamentals of Cocoa Touch—and avoid problems during iPhone and iPad app development. With this revised and expanded edition, you’ll dig into Cocoa and learn how to work effectively with Objective-C and Xcode. This book covers iOS 5 and Xcode 4.3 in a rigorous, orderly fashion—ideal whether you’re approaching iOS for the first time or need a reference to bolster existing skills. Note de contenu : PART 1 - LANGUAGE
1. Just enough C
2. Object-based programming
3. Objective-C objects and messages
4. Objective-C classes
5. Objective-C instances
PART 2 - IDE
6. Anatomy of an Xcode project
7. Nib management
8. Documentation
9. Life cycle of a project
PART 3 - COCOA
10. Cocoa classes
11. Cocoa events
12. Accessors and memory management
13. Data communication
PART 4 - VIEWS
14. Views
15. Drawing
16. Layers
17. Animation
18. Touches
PART 5 - INTERFACE
19. View controllers
20. Scroll views
21. Table views
22. Popovers and split views
23. Text
24. Web views
25. Controls and other views
26. Modal dialogs
PART 6 - SOME FRAMEWORKS
27. Audio
28. Video
29. Music library
30. Photo library and image capture
31. Address book
32. Calendar
33. Mail
34. Maps
35. Sensors
PART 7 - FINAL TOPICS
36. Persistent storage
37. Basic networking
38. Threads
39. Undo
40. EpilogueNuméro de notice : 20813 Affiliation des auteurs : non IGN Thématique : INFORMATIQUE Nature : Manuel informatique Permalink : https://documentation.ensg.eu/index.php?lvl=notice_display&id=46924