Détail de l'autorité
JFIG 2016, 29èmes Journées Française d’Informatique Graphique de l'AFIG, du GdR IG-RV du CNRS et du Chapitre Français d’EG 30/11/2016 02/12/2016 Grenoble France
nom du congrès :
JFIG 2016, 29èmes Journées Française d’Informatique Graphique de l'AFIG, du GdR IG-RV du CNRS et du Chapitre Français d’EG
début du congrès :
30/11/2016
fin du congrès :
02/12/2016
ville du congrès :
Grenoble
pays du congrès :
France
|
Documents disponibles (2)
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche Interroger des sources externes
Projective texturing uncertain geometry: silhouette-aware box-filtered blending using integral radial images / Mathieu Brédif (2016)
Titre : Projective texturing uncertain geometry: silhouette-aware box-filtered blending using integral radial images Type de document : Article/Communication Auteurs : Mathieu Brédif , Auteur Editeur : Saint-Mandé : Institut national de l'information géographique et forestière - IGN (2012-) Année de publication : 2016 Projets : iSpace&Time / Brédif, Mathieu Conférence : JFIG 2016, 29èmes Journées Française d’Informatique Graphique de l'AFIG, du GdR IG-RV du CNRS et du Chapitre Français d’EG 30/11/2016 02/12/2016 Grenoble France Langues : Anglais (eng) Descripteur : [Vedettes matières IGN] Traitement d'image
[Termes IGN] filtre passe-bas
[Termes IGN] géométrie de l'image
[Termes IGN] incertitude géométrique
[Termes IGN] modèle géométrique de prise de vue
[Termes IGN] texturageRésumé : (auteur) Projective texturing is a commonly used image based rendering technique that enables the synthesis of novel views from the blended reprojection of nearby views on a coarse geometry proxy approximating the scene. When scene geometry is inexact, aliasing artefacts occur. This introduces disturbing artefacts in applications such as street-level immersive navigation in mobile mapping imagery, since a pixel-accurate modelling of the scene geometry and all its details is most of the time out of question. The filtered blending approach applies the necessary 1D low-pass filtering on the projective texture to trade out the aliasing artefacts at the cost of some radial blurring. This paper proposes extensions of the filtered blending approach. Firstly, we introduce Integral Radial Images that enable constant time radial box filtering and show how they can be used to apply box-filtered blending in constant time independently of the amount of depth uncertainty. Secondly, we show a very efficient application of filtered blending where the scene geometry is only given by a loose depth interval prior rather than an actual geometry proxy. Thirdly, we propose a silhouette-aware extension of the box-filtered blending that not only account for uncertain depth along the viewing ray but also for uncertain silhouettes that have to be blurred as well Numéro de notice : C2016-063 Affiliation des auteurs : LASTIG MATIS (2012-2019) Thématique : IMAGERIE/INFORMATIQUE Nature : Communication nature-HAL : ComAvecCL&ActesPubliésNat DOI : sans En ligne : https://hal.science/hal-02551490 Format de la ressource électronique : URL Permalink : https://documentation.ensg.eu/index.php?lvl=notice_display&id=96340
Titre : Single-image interactive 3D generalized cylinder modeling Type de document : Article/Communication Auteurs : Murat Yirci, Auteur ; Mathieu Brédif , Auteur ; Nicolas Paparoditis , Auteur Editeur : Saint-Mandé : Institut national de l'information géographique et forestière - IGN (2012-) Année de publication : 2016 Projets : 1-Pas de projet / Brédif, Mathieu Conférence : JFIG 2016, 29èmes Journées Française d’Informatique Graphique de l'AFIG, du GdR IG-RV du CNRS et du Chapitre Français d’EG 30/11/2016 02/12/2016 Grenoble France Importance : 4 p. Format : 21 x 30 cm Note générale : bibliographie Langues : Anglais (eng) Descripteur : [Vedettes matières IGN] Traitement d'image
[Termes IGN] filtrage numérique d'image
[Termes IGN] incertitude géométrique
[Termes IGN] modèle géométrique de prise de vue
[Termes IGN] profondeurRésumé : (auteur) Projective texturing is a commonly used image based rendering technique that enables the synthesis of novel views from the blended reprojection of nearby views on a coarse geometry proxy approximating the scene. When scene geometry is inexact, aliasing artefacts occur. This introduces disturbing artefacts in applications such as street-level immersive navigation in mobile mapping imagery, since a pixel-accurate modelling of the scene geometry and all its details is most of the time out of question. The filtered blending approach applies the necessary 1D low-pass filtering on the projective texture to trade out the aliasing artefacts at the cost of some radial blurring. This paper proposes extensions of the filtered blending approach. Firstly, we introduce Integral Radial Images that enable constant time radial box filtering and show how they can be used to apply box-filtered blending in constant time independently of the amount of depth uncertainty. Secondly, we show a very efficient application of filtered blending where the scene geometry is only given by a loose depth interval prior rather than an actual geometry proxy. Thirdly, we propose a silhouette-aware extension of the box-filtered blending that not only account for uncertain depth along the viewing ray but also for uncertain silhouettes that have to be blurred as well. Numéro de notice : C2016-062 Affiliation des auteurs : LASTIG MATIS (2012-2019) Thématique : IMAGERIE Nature : Communication nature-HAL : ComAvecCL&ActesPubliésNat DOI : sans En ligne : https://hal.science/hal-02551493 Format de la ressource électronique : URL Permalink : https://documentation.ensg.eu/index.php?lvl=notice_display&id=96339