Détail de l'auteur
Auteur Hans Van'T Woud |
Documents disponibles écrits par cet auteur (1)
Ajouter le résultat dans votre panier
Visionner les documents numériques
Affiner la recherche Interroger des sources externes
Game-based crowdsourcing for image analysis / Hans Van'T Woud in GIM international, vol 30 n° 6 (June 2016)
[article]
Titre : Game-based crowdsourcing for image analysis Type de document : Article/Communication Auteurs : Hans Van'T Woud, Auteur Année de publication : 2016 Article en page(s) : pp 25 - 27 Langues : Anglais (eng) Descripteur : [Vedettes matières IGN] Traitement d'image
[Termes IGN] cartographie
[Termes IGN] données localisées des bénévoles
[Termes IGN] production participativeRésumé : (éditeur) Complex image analysis is a task at which humans are still far better than computers. While computers can conduct simple analysis, they are not yet effective at reliable feature identification and classification, such as to identify where illegal logging is occurring for example. A huge amount of spatial imagery is available nowadays, both of the Earth and other planets, but - in view of the large number of possibilities and the sheer volume of data - there are not enough experts to analyse it all. This article describes a novel approach that can increase image analysis and mapping capacity founded on game-based crowdsourcing. Numéro de notice : A2016-313 Affiliation des auteurs : non IGN Thématique : GEOMATIQUE/IMAGERIE Nature : Article DOI : sans Permalink : https://documentation.ensg.eu/index.php?lvl=notice_display&id=80931
in GIM international > vol 30 n° 6 (June 2016) . - pp 25 - 27[article]