Détail de l'auteur
Auteur Andrey Karsakov |
Documents disponibles écrits par cet auteur (1)
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche Interroger des sources externes
Efficient visualization of urban simulation data using modern GPUs / Aleksandr Zagarskikh in Procedia Computer Science, vol 51 (2015)
[article]
Titre : Efficient visualization of urban simulation data using modern GPUs Type de document : Article/Communication Auteurs : Aleksandr Zagarskikh, Auteur ; Andrey Karsakov, Auteur ; Alexey Bezgodov, Auteur Année de publication : 2015 Conférence : ICCS 2015, International Conference on Computational Science, Computational Science at the Gates of Nature 01/06/2015 03/06/2015 Reykjavík Islande Article en page(s) : pp 2928 - 2932 Note générale : bibliographie Langues : Anglais (eng) Descripteur : [Vedettes matières IGN] Informatique
[Termes IGN] base de données urbaines
[Termes IGN] processeur graphique
[Termes IGN] simulation 3D
[Termes IGN] visualisation de donnéesRésumé : (auteur) Visualization of simulation results in major urban areas is a difficult task. Multi-scale processes and connectivity of the urban environment may require interactive visualization of dynamic scenes with lots of objects at different scales. To visualize these scenes it is not always possible to use standard GIS systems. Wide distribution of high-performance gaming graphics cards has led to the emergence of specialized frameworks, which are able to cope with such kinds of visualization. This paper presents a framework and special algorithms that take full advantage of the GPU to render the urban simulation data over a virtual globe. The experiments on a scalability of the framework have showed that the framework is successfully deals with the visualization of up to two million moving agents and up to eight million of fixed points of interest on top of the virtual globe without detriment to smoothness of the image. Numéro de notice : A2015--086 Affiliation des auteurs : non IGN Thématique : GEOMATIQUE/INFORMATIQUE Nature : Article DOI : 10.1016/j.procs.2015.05.481 En ligne : https://doi.org/10.1016/j.procs.2015.05.481 Format de la ressource électronique : URL article Permalink : https://documentation.ensg.eu/index.php?lvl=notice_display&id=84753
in Procedia Computer Science > vol 51 (2015) . - pp 2928 - 2932[article]